poniedziałek, 19 maja 2014

Lody kinder bueno

Myślałam, że mi nie wyjdą zwłaszcza, że nie mam maszynki do robienia lodów. Próbowałam regularnie mieszać, ale to nie za bardzo mi wyszło. Więc kiedy się zamroziły i przypominały zwykły sopel lodu, mama zaproponowała by je zmiksować w dzbanku koktajlowym, to był świetny pomysł. Lody stały się lżejsze. Cóż można rzec tylko jeść bo smak jest zniewalający  ;)

Lody kinder bueno

500 ml mleko
4 żółtka
3 pokruszone batoniki kinder bueno
70 g cukru (można dodać trochę cukru waniliowego)

Najpierw musimy zagotować mleko z dwoma łyżkami cukru.
W misie miksera ucieramy żółtka z resztą cukru aż masa będzie puszysta i jasno żółta.
Wlewamy gorące mleko do żółtek i delikatnie mieszamy.
Wlewamy z powrotem do garnuszka podgrzewając na małym ogniu aż masa lekko zgęstnieje. Odstawiamy by masa się nie zsiadła.
Gdy nasza masa przestygnie dodajemy do niej batoniki kinder bueno. Możemy przelać później do maszynki robiącej lody lub samemu starać się regularnie mieszać lub też zrobić jak ja po zamrożeniu potraktować je blenderem.

Smacznego ;)








5 komentarzy:

  1. Jakie kremowe i z kinder bueno, <3

    OdpowiedzUsuń
  2. kinder bueno- pasuje nam bardzo :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Lody pychota :) Wiem, w końcu byłam zaproszona na degustację xd
    W najbliższych dniach sama spróbuję spróbuje je zrobić :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż inaczej być nie mogło w końcu jesteś pierwszą fanką mojej kuchni :)

      Usuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń